De Swollenaer

Zaterdag, 23 november 2024

Nieuws uit Zwolle en omstreken

WVF krijgt er een kunstgrasveld bij

WVF krijgt er een kunstgrasveld bijWVF krijgt er een kunstgrasveld bij
Redactie: Mark de Rooij

ZWOLLE - Met maar liefst 175 bezoekers was de jaarlijkse sponsoravond van voetbalvereniging WVF de best bezochte ooit. Daar werd bekendgemaakt dat de club er een kunstgrasveld bij krijgt en dat de kantine grondig wordt gerenoveerd.

De voetbalvereniging groeit hard, schetste Pascal Borst, voorzitter van de Business Club. WVF heeft 1.250 leden, waarvan ruim 800 in de jeugd. “Omdat er bijgebouwd wordt in Stadshagen, aan de kant van Westenholte, verwachten we dat die groei zich doorzet. De komende jaren komen er nog zo'n 200 leden bij, zo schatten we in. We hebben dan ook nogal wat te regelen, want we willen geen ledenstop afkondigen. We zetten nadrukkelijk in op het feit dat jeugd moet kunnen sporten. Bij de groei willen we wel onze dorpscultuur behouden. Dat maakt ons onderscheidend.”

Vorig jaar tijdens de sponsoravond kondigde WVF de renovatie van de velden aan. “Afgelopen zomer is daarmee een start gemaakt. Er is een kunstgrasveld vervangen en het hoofdveld is opnieuw aangelegd. En komende zomer breiden we uit met een extra kunstgrasveld.” Die komt op de plaats waar nu veld 4 ligt.

Maar dat was niet het enige dat Borst aankondigde. “Onze kantine zal een grondige renovatie krijgen in het komende seizoen. We krijgen daarmee een kantine die huiselijkheid en warmte uitstraalt en oog heeft voor het verleden.” Sponsor State of Design interieurvormgeving had speciaal voor de gelegenheid een impressie gemaakt. Deze is via www.state-design.nl/kantinewvf terug te vinden. Borst: “Nu hebben we nog de handen nodig om het uit te voeren en sponsoren om ons bij dit plan te ondersteunen.”

Investeren in jeugdontwikkeling

Borst stelde dat de businessclub grote stappen had gezet . “We hebben 150 meter reclamebord vervangen of uitgebreid. Daarnaast is het tweede veld van 50 meter nieuwe reclameborden voorzien.” De voorzitter van de businessclub noemde ook de sportieve prestaties van de jeugd. “Daar investeren we vooral in. Onze hoogste jeugdelftallen spelen, op één na, momenteel hoofdklasse of divisie. De toekomst ziet er goed uit, mits we de jeugd aan ons kunnen binden.” Het is evenwel niet allemaal rozengeur en maneschijn, besefte ook Borst. “Wie de competitie volgt, weet dat er voor de korte termijn bij het eerste elftal nog wel wat zorgen zijn.”

Sponsoren gaan contract aan of verlengen contract

Borst noemde een hele rits aan namen van sponsoren die een contract met WVF waren aangegaan of het contract verlengd hadden: Bakkerij Bart, restaurant Urbana, Printbrigade, Bijleveld klus- en stukadoorsbedrijf, De Jong & Laan Accountants, Enteractie, vishandel Timmerman, State of Design, Postuma groothandel in groente en fruit, Vrieling Advies Groep, Huls Bouwkosten Management, Campenaer Koffie, Zendél, Kraaninspectie Nederland, autobedrijf Korterink en Jumbo. 123inkt.nl gaf aan de in de zomer van 2019 aflopende contracten met drie jaar te verlengen. Borst: “Dat betekent dat jeugdleden van 54 teams zaterdag weer netjes verzorgd in trainingspak en voorzien van logo op de borst de regio in trekken.” Borst dankte Lydia Sietsma en Danny van Loon van 123inkt.nl voor hun betrokkenheid.

Uitleg over lekkernijen

Arjan Bisschop, topkok van het Bilderberg-landgoed Lauswolt, gaf tijdens de sponsoravond uitleg over lekkernijen die hij samen met zijn collega had klaargemaakt. Daarnaast presenteerden Hanos, Minoyu Asian restaurant, Slagerij van Guilik, Obiovino wijnen, De Vreugdehoeve, Campenaer koffie en Vishandel Timmerman hapjes en drankjes. De bijeenkomst werd mede mogelijk gemaakt door P&H verhuur en DJ Hanno. Die laatste verzorgde het licht en geluid.

Steve Carlin

Hoofdact, illusionist, goochelaar en mindreader Steve Carlin, deed de aanwezigen versteld staan met diverse trucs. Zo werden zes vrijwilligers aan de tand gevoeld in een leugenspel. Carlin wist precies te vertellen wie welke kleur bal in handen had en wie de waarheid vertelde. Opperste verbazing daarna bij twee buurmannen, waarvan Carlin er één op de schouders tikte. De ander gaf aan, terwijl hij niet was aangeraakt door de illusionist, ook aan aangeraakt te zijn. Dat gebeurde niet één keer, maar meerdere keren.

Verloting van televisie, reizen en kaarten

Verwondering en vreugde ook bij de uitreiking van de prijzen van de loterij. Daar ging een heuse reis uit, beschikbaar gesteld door Frohlich vakantiebemiddeling. Ook Jansen Vastgoed, De Zaak Heino en Noordman Raam & Vloerbekleding voorzagen de club van prijzen. Onder andere een televisie, prachtige meubelen en kaarten voor PEC Zwolle en Ajax gingen de deur uit.

Fruit voor de jeugd

Als laatste vertelde Borst in de wandelgangen over een nieuw initiatief. Schoonmaakbedrijf Novon en groothandel Postuma bieden zaterdag 14 april de jeugd van WVF verschillende soorten fruit aan. “Zo willen we gezamenlijk onze jeugd prikkelen om eens te kiezen voor het eten van fruit na een wedstrijd, in plaats van een zakje chips of snoep. We hopen veel pupillen en jeugdspelers bij onze fruitkraam te mogen begroeten.”

Bron: WVF.