De achterliggende gedachte is om een win-win situatie te creëren. Volgens Ten Hoven ontstaat er een mooie samenhang tussen middenstanders, consumenten en verenigingen. Kleine ondernemers kunnen met gerichte online acties de lokale consumenten weer bereiken waardoor zij in hun stad weer gezelliger winkelen in een straat zonder leegstaande winkelpanden. “Verenigingen hebben de lokale ondernemers weer hard nodig voor sponsoring. De leden hechten belang aan het voortbestaan van de club en kunnen dus maar beter lokaal hun inkopen doen”, aldus Ten Hoven.
Leegstandgroei een halt toeroepen
Ten Hoven wil de Zwolse economie helpen. Samen met consumenten, middenstand en verenigingen wil hij opboksen tegen de groeiende e-commerce giganten die grote verliezen kunnen lijden en de lokale middenstand verzieken. “De groeiende leegstand moet stoppen, voordat straks alle gezellige winkelcentra in spookcentra zijn veranderd”, aldus Ten Hoven. “Samen kunnen we de middenstand in stand houden”.
Aanbiedingen uit eigen stad
Ondernemers attenderen lokale bewoners op acties en nieuwswaardigheden in de vorm van vouchers, coupons en promotiepagina’s. Deze kunnen ze eenvoudig zelf opmaken en versturen via bijvoorbeeld WhatsApp, Telegram en alle social media kanalen. Dezelfde acties kunnen ze via verenigingen aan leden sturen in ruil voor een laag sponsorbedrag. De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) blijft in alle facetten volledig gewaarborgd.
Ten Hoven roept Zwolse ondernemers en verenigingen op om de mogelijkheden te bespreken. Dit kan door te mailen naar info@mediastory.nl of door te bellen naar 06 145 12 773.