ASSENDORP – De gemeente Zwolle heeft, in samenwerking met Stadkamer, de cursus Digisterker georganiseerd waarin deelnemers leren hoe ze veilig overheidsdiensten via internet moeten gebruiken.
Het doorgeven van een verhuizing aan de gemeente, of het aanvragen van een toeslag gaat tegenwoordig via internet. Ook over de belasting, kinderbijslag en pensioen kan men vrijwel alleen nog maar digitaal berichten ontvangen en versturen. Dat hoeft geen probleem te
zijn als je weet wat je moet doen. De cursus Digisterker helpt daarbij.
Daarnaast wordt er geholpen met het aanvragen van een DigiD: de digitale handtekening.
De cursus omvat drie dagdelen en wordt gegeven op maandag 5, 12 en 19 maart van 10.00 tot 12.00 uur bij Stadkamer aan de Zeven Alleetjes. De kosten bedragen 7,50 euro inclusief koffie /thee en een werkboek. Iedereen is welkom. Vooraf aanmelden is wel gewenst. Iedereen die kan omgaan met de computer én een e-mailadres heeft, kan zich voor de cursus aanmelden via stadkamer.nl of door een mail te sturen naar hallo@stadkamer.nl. Men hoeft geen lid van Stadkamer te zijn. “Uit onderzoek blijkt dat er nog honderden Zwollenaren zijn die hun zaken niet digitaal kunnen regelen. Dat hoeft dus nu geen probleem te zijn. Wie nog niet goed genoeg met de computer of internet kan, omgaan kan op dinsdagmiddag ook bij het digitaal spreekuur in Stadkamer terecht of op een van de spreekuren van het Taalpunt”, aldus gemeente en Stadkamer.